Khas buat pembaca

Ribuan terima kasih diucapkan kepada setiap pengunjung blog ini yang sudi bersama2 melihat artikel yang saya postkan.

Segala penulisan saya di dalam blog ini adalah berdasarkan pengolahan dari pembacaan saya merangkumi blog,buku,jurnal,dll bertujuan untuk berkongsi ilmu kepada semua.

Pandangan dan cadangan daripada anda amat saya hargai supaya kita dapat menambahkan ilmu pengetahuan kita. =)

Isnin, 21 November 2011

Komputer tablet Maya..

Pernahkah kita terbayangkan tablet komputer yang 'super mobile' sehingga boleh dibawa ke mana2 dan dapat dilaraskan saiznya. Satu rekaan yang menarik telah dihasilkan dan diberi nama "Integral Cord", hanya terdiri daripada seutas kabel berintegrasi boleh lentur ini yang bisa memanipulasi saiz dan bentuk sehingga dapat mewujudkan semacam sebuah tablet komputer.









Apa yang menariknya rekaan ini juga dapat mewujudkan suasana sosial dimana banyak komputer dapat beroperasi dengan membentuk 'looping' yang baru.

Di bawah anugerah rekaan Fujitsu (Fujitsu Design Award) idea rekaan trio Raphael Lang, Yu-Lin, dan Stephen Chan ini walau bagaimanapun hanya mendapat tempat naib johan sahaja. Namun begitu, idea futuristik ini sememangnya sesuai untuk individu yang kerap berjalan dan memerlukan keselesaan mobiliti. Nak buat presentation pun senang..=)

kredit kepada-www.designboom.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan