Khas buat pembaca

Ribuan terima kasih diucapkan kepada setiap pengunjung blog ini yang sudi bersama2 melihat artikel yang saya postkan.

Segala penulisan saya di dalam blog ini adalah berdasarkan pengolahan dari pembacaan saya merangkumi blog,buku,jurnal,dll bertujuan untuk berkongsi ilmu kepada semua.

Pandangan dan cadangan daripada anda amat saya hargai supaya kita dapat menambahkan ilmu pengetahuan kita. =)

Ahad, 27 November 2011

Rekabentuk sempit yang 'luas'...

Saiz bilik yang kecil memang menyebabkan ketidakselesaan kepada kita, khususnya dalam men'dekorasi' memang susah kerana ruang yang sempit. Nak letak perabot pun pening..haha

Biasalah, kadangkala keperluan juga dapat dijadikan sumber innovasi. Dihasilkan oleh Tumidei di Itali. Idea rekabentuk2 yang dihasilkan ini menggabungkan segala 'perabot' keperluan menjadi kompak. Nice..=)






Idea rekabentuk ini kalau dilihat semuanya menggunakan mekanisme dan konsep mudah seperti 'slide', 'raise', dan sebagainya supaya ruang dapat dijimatkan lagi. Walaupun mahal (mungkin) tapi praktikal bagi yang inginkan keselesaan ataupun privasi.

For me, my choice is no2, style..=)

kredit kepada- treehugger

2 ulasan:

  1. hai...
    singgah2 jap di sini...
    awak ada 3 blog ya...

    btw, saya suka tgk gambar2 ni... it cool....

    BalasPadam
  2. yup,saja2 buat reserve je blog lain..
    kot2 ada idea lain nanti..
    btw thx..=)

    BalasPadam