Khas buat pembaca

Ribuan terima kasih diucapkan kepada setiap pengunjung blog ini yang sudi bersama2 melihat artikel yang saya postkan.

Segala penulisan saya di dalam blog ini adalah berdasarkan pengolahan dari pembacaan saya merangkumi blog,buku,jurnal,dll bertujuan untuk berkongsi ilmu kepada semua.

Pandangan dan cadangan daripada anda amat saya hargai supaya kita dapat menambahkan ilmu pengetahuan kita. =)

Selasa, 11 Januari 2011

Accident...

Petang tadi aku time aku masuk kelas aku diberitahu ada accident kat tempat yang biasa je aku lalu time nak pegi/balik kelas. Kemalangan tu antara lori dengan apa aku pun tak tahu tapi kalau dah melibatkan lori mestilah teruk. Kasihan pula kat orang yang terlibat tu, mungkin student yang dah balik dari kelas ke tapi apa pun aku doakan semoga orang tu selamat. Kadang- kadang sayu jugak hati kita kalau orang yang terlibat tu rapat dengan kita apatah lagi kalau ahli keluarga.

Sepanjang perjalanan aku pulang ke Melaka pun ada jugak satu kes kemalangan yang berlaku. Time tu aku ada dalam bas, adalah aku nampak seorang perempuan bawak motorsikal elok je memintas bas. Tak lama pastu dekat traffic light jem sikit, tengok- tengok dah terbaring kat jalanraya. Mujur la nampak tak serius sangat.

Masa aku balik ke Melaka pun ada satu lagi kemalangan yang melibatkan perempuan (again), jiran aku pulak tu. Dekat dengan rumah aku ada la satu selekoh yang agak tajam ditambah lagi dengan 'stripe' hitam putih atas jalan tu yang agak licin, so masa aku on the way balik aku perasan yang dia bawak agak laju (or maybe i'm a bit slow,hahaha) sampai la aku jauh ketinggalan.



Aku sebenarnya ada experience hampir terjatuh kat tempat tu disebabkan licin, therefore i'm already aware lah. Dan - dan aku lalu kat sana dah nampak perempuan tu merangkak baru bangun dari jalan, mujur la takde kereta/ lori ke yang menyusul kat belakang.

So, korang semua tahu tak time bila semua ni terjadi. Obviously korang tahu la sebab sekarang musim tengkujuh.



Sungguh tak best bawak motor time hujan

Jawapannya  hujan la, tapi camne pun hujan tak boleh disalahkan seratus peratus. Kengkadang kita selalu je leka, dah tahu hujan nak redah je (like me). Tak risau ke kat orang- orang lain yang risaukan kita, kebiasaannya aku tengok lak perempuan suka bawak laju cam tak kira hujan ke apa cam weatherproof la pulak.

So, kepada member- member aku semua termasuk brader aku (sampai skang tak setel nek turun courts pasal kena langgar) drives your own vehicle safely. Kang dah elok kita motor lak yang tercabut handle. Kita ni orang muda, amalan pun tak cukup lagi and more importantly kita belum kahwin lagi. Hahaha...

2 ulasan: