Khas buat pembaca

Ribuan terima kasih diucapkan kepada setiap pengunjung blog ini yang sudi bersama2 melihat artikel yang saya postkan.

Segala penulisan saya di dalam blog ini adalah berdasarkan pengolahan dari pembacaan saya merangkumi blog,buku,jurnal,dll bertujuan untuk berkongsi ilmu kepada semua.

Pandangan dan cadangan daripada anda amat saya hargai supaya kita dapat menambahkan ilmu pengetahuan kita. =)

Ahad, 9 Januari 2011

Pilih Subjek...

Minggu first kebiasaannya aku akan pergi ke kelas cam biasa je untuk dengar- dengar briefing dari lecturer pasal subjek yang bakal aku ambil. So, that's why kengkadang aku malas nak pergi ke kelas. Semua yang diceritakan dah tahu awal- awal, boleh pergi pun dah kira bagus.

Tapi untuk sem last aku ni is a bit different. Biasanya kalau setiap sem subjek- subjek elektif memang dah di'decide'kan oleh fakulti (untuk UTeM je kot), basically sebab student tak ramai or sebagai syarat- syarat graduasi oleh badan- badan engineer (for my course case). Therefore, mula la pening nak pilih subjek yang sesuai. The 2 subject which making me in dilemma is Robotik & Automasi dan Advance Manufactering Technology.


Bagi student yang nak pilih subjek elektif, biasanya akan memilih subjek berdasarkan faktor minat & prospek kerjaya yang berkaitan dengan subjek yang diambil. So aku dengan semangatnya ambil subjek Robotik & Automasi yang 'agak' susah sebab demi mengejar cita- cita yang murni. LOL


Agak- agak kalau aku terer boleh ke aku buat camni!?


But after the first week aku decide untuk tukar subjek aku kepada Advance Manufacter Technology. Haha, tak berpendirian sungguh la. Kalau diikutkan kata- kata positif dalam kepala aku boleh je aku ambil subjek Robotik & Automasi tu. Tapi tak kurangnya 'galakan' dari syahaiton yang suruh aku mengada- ngada tukar subjek.

" Bit ko amik subjek susah- susah p0n nanti ko dapat D pe cer? Kompeni tengok time interview gelak. Bek ko amik subjek advance, kire playsafe gak dowh"

Kerja- kerja bosan engineer kilang nanti

Haha, dek kerana point tu selalu terngiang- ngiang dalam kepala aku so aku pun tanpa berfikir panjang menukar subjek ni. Yalah, nak selamatkan diri dulu karang tak pasal- pasal aku fail lak macam mane ek. Aku bukannya terer sangat macam member- member aku. Pointer pun cukup- cukup makan je.

Anyway, bak kata lecturer aku cita- cita time kecik boleh berubah bila kita dah besar panjang. Elok- elok pasang niat jadi doktor tetiba result SPM hancus. So aku pun melencong sikit dari plan asal aku untuk jadi engineer Gundam yang berjaya kepada engineer kilang yang berwibawa. Mana la tahu esok- esok kalau aku rajin (not my study 'cause i'm gave up already) aku boleh pergi jepun ke, euro ke.

Ok la, tu je post aku untuk hari ni. Aku pun nak setelkan PSM aku yang 'deadline' esok...*_*

UPDATE:
skali aku dpt C- subjek AMT, mmber2 yg amik Robotic rmai lak dpt A..pdan muke aku..haru biru..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan