Khas buat pembaca

Ribuan terima kasih diucapkan kepada setiap pengunjung blog ini yang sudi bersama2 melihat artikel yang saya postkan.

Segala penulisan saya di dalam blog ini adalah berdasarkan pengolahan dari pembacaan saya merangkumi blog,buku,jurnal,dll bertujuan untuk berkongsi ilmu kepada semua.

Pandangan dan cadangan daripada anda amat saya hargai supaya kita dapat menambahkan ilmu pengetahuan kita. =)

Sabtu, 24 September 2011

Meng'impian'kan hidup..

Seperti dulu aku bagitau (pernah ke?) salah satu dari impian aku adalah nak menjadi seorang pereka cipta, tak kisah la reka apa2 pun asalkan bermanfaat untuk semua orang.

Ini adalah satu kelebihan memandangkan jurusan yang telah aku ambik adalah Mekatronik.
Senang citer gabungan antara Elektrikal + Mekanikal + Software + Control  + dll bidang Engineering, maknanya memang complete untuk menghasilkan satu sistem kejuruteraan.

Dalam surat kabor yang aku baca dalam 2 hari lepas, terbaca Prof. Ungku Aziz (Pak Ungku) bagitau kebanyakan orang Malaysia hanya suka baca buku2 sekadar nak lulus periksa.

Dan itu la yang terjadi pada diri aku, belajar tak pandai2
hasilnya nak sambung niat untuk mereka2 cipta tergendala.
Kena la studi balik apa yang pernah dipelajari dulu.

Bottom line, dunia sekarang pun bukannya semudah yang disangka.
Tujuan hidup semua orang sekarang pun lebih kurang sama je, tak lain tak bukan nak carik harta.

Itu la tujuan  hidup aku sekarang, dan niat sebelum ni jadi hal nombor 2.
Yang penting bagi aku, dapatkan kerja yang kita minat.
Itu je yang dapat asimilasikan niat kita supaya selarikan dengan kerjaya.

Carik la kerja yang kita minat dan berkaitan dengan apa kita pelajari.

InsyaAllah berjaya..

p/s: wlaupun aku tak dapat keje lagi.. LOL

Tiada ulasan:

Catat Ulasan