Khas buat pembaca

Ribuan terima kasih diucapkan kepada setiap pengunjung blog ini yang sudi bersama2 melihat artikel yang saya postkan.

Segala penulisan saya di dalam blog ini adalah berdasarkan pengolahan dari pembacaan saya merangkumi blog,buku,jurnal,dll bertujuan untuk berkongsi ilmu kepada semua.

Pandangan dan cadangan daripada anda amat saya hargai supaya kita dapat menambahkan ilmu pengetahuan kita. =)

Selasa, 27 September 2011

Tabiat buruk..

Setiap orang ada habitnya yang tersendiri kan.
Tak kisah samada baik ke buruk ke, bagi aku itu yang sedikit sebanyak membentuk identiti kita.


Aku?
Yang aku perasan bad habit aku banyak, tapi better aku bagi dua yang penting je.


Firstly maybe a gud habit, aku seorang yang cukup tak senang tengok orang habis makan. Konpem aku akan 'tolong' habiskan, tak kira samada member, mak, abang, dan lain2.

Even dah keje part time kat kedai makan pun habit tu tak dapat aku buang, makanan mesti dihabiskan.
Tapi nak makan tu pandai2 la amik mana yang elok ke tak elok. 
Lagipun yang eloknya aku nampak sebab aku dah mengelakkan pembaziran. heh


Secondly, bad habit yang cukup susah nak hilangkan. Malas dengan segala2nya.

Bangun pagi aku cukup malas nak bangun, kalau malas tahap gila memang sampai ke petang.
Pegi kelas aku cukup susah nak gerak, kekadang memonteng je memanjang.
Nak masuk keje memang takleh masuk awal, paling koman mesti setengah jam.
Balik keje memang nak awal2, kalau leh keje separuh hari pun bagus.


Itulah salah satu sebabnya kekadang aku malas nak ber'blogging', malas nak fikir idea.
Dan tu lah yang sangat merisaukan aku yang nak masuk alam pekerjaan ni. 

Haisshhh...


p/s: walaupon aku makan banyak, tapi xpenah pun gemok..Nice

Tiada ulasan:

Catat Ulasan