Khas buat pembaca

Ribuan terima kasih diucapkan kepada setiap pengunjung blog ini yang sudi bersama2 melihat artikel yang saya postkan.

Segala penulisan saya di dalam blog ini adalah berdasarkan pengolahan dari pembacaan saya merangkumi blog,buku,jurnal,dll bertujuan untuk berkongsi ilmu kepada semua.

Pandangan dan cadangan daripada anda amat saya hargai supaya kita dapat menambahkan ilmu pengetahuan kita. =)

Rabu, 21 September 2011

Tak serupa bikin..

Aku cilok ayat2 ni dari fesbuk SOKERNET..

tahukah anda,

Kata Imam Hasan al-Basri, "Sesungguhnya apabila aku menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yang terbaik dalam kalangan kamu, bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Dan jika perkara itu berlaku, maka akan jadi sikitlah orang yang akan memberi peringatan."

pahamkan makna2 ayat tersebut..
senang citer kita mesti la saling ingat mengingati dan tegur menegur antara satu sama lain..


tapi bagi aku yang menjadi satu masalah (bukan kondem ayat atas)..


bila ada orang yang muka tak sedar diri asyik buat salah yang sama walaupun dah diingat beriban..
bila kita yang buat salah (lebih kurang cam die jugak), punya la melenting cam pe tah.
kalau bagitau dia pun 2 kali 5 dia kata kita mengungkit..lol


agak2 ape la nk counter org macam ni yek..
kata2 ni dituju khas kepada otai2 politik di negara aku yg sgt makmur ni..tetiba rasa nak bersuara lak..


Salam keMerdekaan yg ke- 54
but wait, are we ever being colonized? 


macam2 hal..tido lagi baik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan