Khas buat pembaca

Ribuan terima kasih diucapkan kepada setiap pengunjung blog ini yang sudi bersama2 melihat artikel yang saya postkan.

Segala penulisan saya di dalam blog ini adalah berdasarkan pengolahan dari pembacaan saya merangkumi blog,buku,jurnal,dll bertujuan untuk berkongsi ilmu kepada semua.

Pandangan dan cadangan daripada anda amat saya hargai supaya kita dapat menambahkan ilmu pengetahuan kita. =)

Selasa, 25 Oktober 2011

Tingkatkan kreativiti

Kebiasaan yang terjadi kepada seorang student yang baru habis belajar selalunya diisi dengan masa yang tidak berfaedah.Contohnya aku yang banyak membuang masa dengan duduk lepak2 kat rumah,tido je memanjang.=)

Oleh kerana lama sangat tak menggunakan otak yang sememangnya sudah sediada berkarat,lama kelamaan aku perasan daya kreativiti pun semakin berkurangan.

Bak kata Irfan Khairi seperti analogi sebuah kereta yang lama dibiarkan sememangnya akan menjadi semput dan mudah rosak,hal yang sama berlaku kepada otak kita jika dibiarkan begitu sahaja tanpa digunakan untuk berfikir.

Cadangan yang dikemukakan oleh beliau- bawa buku nota kecil dan pen ke mana2 sahaja.Bagi aku sememangnya berasas sebab idea kita kadang2 tak timbul time kita perlukannya tapi datang dengan tak disangka,contohnya dalam jamban.

Apapun,yang paling penting adalah sentiasa berusaha dan berdoa semoga idea2 kreatif sentiasa ada.=)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan